En liten hyllning till en stor man

Okej, jag vet. Det har varit en hel del babblande om böcker nu på sista tiden (fast jag klagar inte, skulle lätt kunna omvända bloggen till ett litterärt Mecka), men jag fick höra en sådan chockerande nyhet idag att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Den mest brilliante författaren genom tiderna, Terry Pratchett, har tagit armkrok med Döden och vaggat iväg med honom.
 
Det finns ingen författare som jag avgudar så mycket som denna man - hans sätt att skriva, historierna, satiren, budskapen. Sådana mästerverk. Mina favoritcitat kommer från Pratchetts böcker (där majoriteten har fått mig att skratta tills jag nästan kissade på mig), mina favoritkaraktärer likaså. Ska ni bara läsa en enda fantasybok i hela ert liv, läs en från hans Diskvärld. Ni kommer undra vart han varit hela ert liv.
 
Tack för skratten. Tack för din min humor. Tack för tankeställarna. Tack för världen du skapade och alla äventyr jag varit och kommer att få vara med om. Hoppas Döden är lika festlig som du gestaltade honom.



Kommentarer
Steffe

Men det måste ju betyda att det finns en plats ledig i författarskaran, det är nog den platsen som du ska fylla Malin med din nya bok :)

Svar: Blir svårt att fylla det tomrummet!
scripturient.blogg.se

2015-03-17 @ 10:47:41
PADRE

har aldrig läst någon bok med denna författare, men som du skrev så känns det som jag bor läsa en bok efter denna kärleks förklaring! Efter utdragen tand så blir det nog att skaffa läsglasögon, får nog
inse att ålder är mer än en siffra nu hö hö !

Svar: Jag har ett par på svenska som du kan få plöja dig igenom! Hmm men om dålig syn indikerar att man börjar bli gammal, då ligger ju jag riktigt risigt till!
scripturient.blogg.se

2015-03-17 @ 20:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback