Att prokrastinera prokrastinerandet

Det var ett tappert försök att plugga matte under eftermiddagen. Satte mig vid köksbordet och tänkte få lite gjort så att chanserna att bli godkänd på nästa veckas prov skulle bli en möjlighet. Det går väl att gissa hur mina avsikter försvann i periferin. Sörplade mest kaffe och åt massor av vitaminer i fruktig form, men till mitt försvar så fungerar jag knappt utan någonting i magen. Möjligtvis ett par koppar kaffe också alternativt flera liter med te.
 
Igår lyckades jag efter många om och men bli klar med den kommande fredagens krönika där jag just pratar om att skjuta upp saker hela tiden, ironiskt nog. Skjöt till och med upp krönikan till sista inlämningsdagen, och ändå tog det bara någon timma att få ihop det hela. Nu hade jag visserligen redan gjort ett förarbete innan helgen och kladdat ned potentiella paragrafer, så jag är inte  lat. Det är sjukt egentligen hur mycket tid som går åt till att förbereda sig för någonting istället för att bara sätta sig med det direkt och bli klar med skiten.
 
Mvh alltid-ute-i-god-tid-Malin.

Kommentarer
Steffe

Du lyckas ju alltid få dina saker gjorda i tid, men ibland hänger det på målsnöret, en dag (kanske) polletten ramlar ner hos dig och du börjar att tidsplanera med längre framförhållning😄

Svar: Den dagen, den sorgen!
scripturient.blogg.se

2015-03-18 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback