All eloge till er som är kvar

Nej, jag har inte legat i en bakfylla sedan nyår. Man kan snarare kalla det en bakfylla från livet - drabbades av artonårskris och prokrastinerade större delen av dagarna i förhoppning om att förhala det faktum att gymnasiset går mot sitt slut och att jag måste välja universitet och kurs inom en snar framtid. Och att pilla navelludd dessa dagar har inte hjälpt mer än att jag kommit ännu närmare beslutet utan att riktigt ha ett beslut. Det var så himla mycket enklare på lågstadiet när det enda man oroade sig över vad huruvida man skulle få en boll i ansiktet på rastens bandymatch eller inte.

I år har jag absolut noll nyårslöften för att a) jag bryter dem alltid eller b) glömmer bort dem liksom c) känns de bara ångestrelaterade. Möjligtvis också att d) sådana måsten får mig bara att bli handlingsförlamad och känna lika stor press som att göra ett fysikprov. Det enda som jag faktiskt har lyckats föra in på årets agenda är att jag och min syster ska planera in en utflykt varje månad för att se mer än fyra väggar, varav en av dessa utflykter består av kosläpp. Och då jag har en tendens att förhala diverse viktiga ting har jag börjat planera och prioritera vad som måste göras under dagarna . Jag måste till och med skriva upp att blogga för att få det gjort. Det är väl tur att jag åtminstone har kapaciteten att duscha utan att behöva skriva upp det. Vilket påminnner mig om någonting...

Kommentarer
Alex

När det gäller bandybollen i ansiktet så vet vi hur det gick för stackars Oskar på mellanstadiet, när han hade dammat bollen i ditt ansikte så dammade du bandyklubban i hans huvud. Bra att ha lämnat detta stadium bakom sig. Och vem vet vad som kan hända på ett universitet...??!

...och duscha behöver du ju inte skriva upp eftersom jag påminner dig... ;D

Svar: Trodde det bara var jag som kom ihåg det! Hoppas det traumat har lämnat honom iallafall...
Ja, det är ju tur! Det behövs speciellt såhär under loven..
scripturient.blogg.se

2015-01-05 @ 14:08:34
PADRE

välkommen till vuxenvärlden malas, alltid en massa val, underbart eller hur ?

Svar: Verkligen, känner mig riktigt väl förberedd!
scripturient.blogg.se

2015-01-06 @ 10:36:15
Steffe

Fast när du tar dina beslut Malin så har du noga övervägt dem och det är alltid bra beslut som du fattar. 😄

Svar: Hmm det ligger kanske något i det!
scripturient.blogg.se

2015-01-07 @ 18:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback