Is och eld

Sitter barnvakt till brasan och gör allt för att hålla den vid liv. Det är med lätt panik jag petar in ved och ser för min inre blick hur det råkar ta eld i mattan eller mitt hår (skojar bara mamma, jag vet hur man hanterar den öppna spisen. Typ). Känns dock extra bra att ligga framför brasan eftersom delar av klassen badade isvak idag (inte jag pga en del feghet och två delar medicinska orsaker). Jag stod och frös bredvid, så kan inte ens tänka mig hur de som plaskade för glatta livet kände. Förmodligen ingenting eftersom kroppen måste ha domnat redan innan de träffade vattenytan. För egen del domnade bara fingrar och tår bort. Helt ok med tanke på deras situation.

Kommentarer
Alex

Faktum är att du får en oroväckande lyster i dina ögon varje gång du får pilla med en brasa...🔥😇

Svar: Tror att det går i släkten!
scripturient.blogg.se

2015-02-05 @ 08:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback