Att förstå sin (o)förmåga

 
Jag börjar förstå det här med varför allting jag gör drar ut så mycket på tiden. Har en hel hög med uppgifter och uppsatser som ska skrivas, men som alltid stagnerar halvvägs igenom. Jag besitter en förvånansvärd förmåga att bli distraherad av allt och alla när jag sätter mig ner för att försöka avverka uppgifter. Vet dock inte om det beror på en otrolig ovilja att behöva lägga tid på att jobba, eller om det ligger bokstavskombination djupt inbäddad. Är ju redan så defekt som man kan bli, så det skulle faktiskt inte förvåna mig.
 
Vi pratade om det häromdagen, jag och tjejerna. Eller häromdagen - det var väl snarare veckor sedan (och jag kommer ihåg det? Halleluja!). Öronbarn, pollenallergi, laktosintolerans, crohns, nedsatt immunförsvar så att jag ådrar mig ännu fler ofrivilliga sjukdomar. Inte att förglömma den historiska tandställningen och kampen med linser. Det är rätt lustigt ändå - jag fick alla problem medan Emma åkte räkmacka med hälsan. Nästan så att hon fick friska gener medan mina konstant bråkar. Fast jag fick ju andra egenskaper, jag menar, kom igen. Så kass är jag inte.
 
Nu ska jag dock försöka få undan åtminstone en uppsats (eller ja, komma lite närmare dess avslutning) innan jag pallrar mig iväg till dagens enda lektion med tre timmars matte. Är det ens lagligt att ha en så lång lektion? Högst osannolikt.

Kommentarer
Anonym

tycker om dig iallafall!

Svar: Tur det!
scripturient.blogg.se

2015-04-30 @ 22:03:25
MYLLENBERG - finalist i Top Model Worldwide

gaaad vad du skriver underhållande och bra. blir ju avundsjuk! (och det där med att ena syskonet blev hälsan själv och den andra .. inte blev det: hög igenkänningsfaktor, haha!)

Svar: Nämen tack, vad glad jag blir! Haha, det känns skönt att jag inte är den enda...
scripturient.blogg.se

2015-05-13 @ 13:11:04
URL: http://myllenberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback