Det finaste och det mindre fina

Efter fullt ös hela helgen är jag numera mer eller mindre sängbunden pga onödigt kraftig förkylning. I fredags var det som sagt bröllop ute på vischan, och det var så otroligt fint och lyckligt att jag nästan spricker. Så nu har jag ätit överbliven tårta tre dagar i streck och jag klagar minst sagt inte. Dagen efter bröllopet tog jag mig inte upp ur sängen - vet inte om det tolkas som att jag hade en jäkligt bra kväll eller tvärtom. Efter att ha hasat nedför trappan till vardagsrummet, låg jag i soffan som en klubbad säl resten av dagen med en mindre fungerande hals, feber och andningssvårigheter då jag 1) inte kunde andas genom munnen då det kändes som om någon knivade mig i strupen och 2) näsans luftvägar var en aning täppta med en släng av vattenfall. Till min stora förtret pendlar jag nu mellan att känna noll smak och lukt, till att ana små strömmar av ljuvligheter. Tur att jag åt upp sista biten tårta igår när alla mina sinnen fortfarande fungerade någorlunda.

Kommentarer
padre

tårtbitarna kan jag hjälpa dig med men resten får du ta kampen själv o vinna !

Svar: Vaa, trodde du skulle gå in helhjärtat och hjälpa mig!
scripturient.blogg.se

2014-05-19 @ 20:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback