Lill-lördag med kurering

Det blev en natt utan sömn på grund av en näsa utan luftvägar och en hals gjord av knivar. Inte konstigt att då jag väl vaknade imorse kände mig stabilt ostabil. Det är som om trettio personer nyst mig rakt i ansiktet. Som om jag ätit sand och tryckt upp bomullstussar i näsan. Jag har privilegiet att äta mediciner som sänker immunförsvaret - gissa om jag inte drabbas av det ena och det andra. Och gissa om det inte träffar mig som en atombomb varje gång. Men det är ingen fara, det betyder bara att jag får gå på date med Fisherman's och spendera tid med sängen som trånar efter mig morgon och kväll. Plus att jag kan bejaka självömkan i större doser.

Zombie till trots har jag nu förhalat sådant där som verkligen behövs göra men som man verkligen inte vill göra. Så det är med högst motvilligt jag kryper mot köksbordet för att drunkna i gamla skolböcker. Ikväll vankas det dock festligheter i form av födelsedagsmiddag då han jag ärvt mina manliga gener av fyller år. Oavsett hur immunbristfällig man än är, säger man aldrig nej till mat (om nu inte halva magsäcken är påväg upp ur halsen, men det är en annan femma).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback