Inte alltid som man tänkt sig

Det känns som om en storm har lokaliserat sig precis ovanför huset. Ett tag trodde jag nästan att övervåningen skulle ryckas med i vinden, men med stor sannolikhet bidrog mina ägodelar till den höll sig på plats. Kändes minst sagt som ett äventyr när jag skulle klättra upp på en ranglig stege till loftet och plocka med mig skidutrustning inför morgondagens störtlopp, då det blir en roadtrip till Hovfjället med prima sju plusgrader. Passar mina frusna leder alldeles ypperligt, må jag säga. 

Vilken fredag, alltså. Hade bunkrat upp med sju serieavsnitt att avverka, men mitt i allt kom arkitekturuppgiften upp från ingenstans och tog all min uppmärksamhet till nio. Så när jag äntligen skulle få ha lite egentid med en kopp te, hade jag självklart glömt bort att skidåkning kräver viss klädkod som behövdes rotas fram. Plus förtäring,  ty det är trevligt att inte svälta ihjäl mitt i en skidbacke. Så var klockan plötsligt elva, och där försvann mina planer upp i rök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback