Att andas

Man stänger ytterdörren, drar av sig skorna och kastar (läs: hänger. Kasta resulterar i stökigt vilket inte uppskattas i denna familj) jackan och klampar uppför trappan, halvvägs är byxorna påväg av och hjärtat påväg upp ur halsen (har aldrig riktigt förstått varför det alltid känns som man bestiger Kilimanjaro när man staplar uppför trappan?). In på rummet, av med byxorna, på med löptartights. Ahhh, den känslan. Att låta benen som kvävts i stuprör få andas fritt, likt en fisk som legat på land och lyckats hoppa ned i vattnet igen. 

Men nu är det slut på fröjderna, ty arbete ska in som oturligt nog inte skriver sig självt. Arbetrso är något av en sällsynthet här - min halvbrors ljuva stämma ljuder genom hela huset när han sitter i sin grotta och spelar onlinespel. Vet inte var jag ska placera mig; mitt rum blir första parkett för OSCARVADHÅLLERDUPÅMED och i köket, precis under det virtuella slagfältet, låter det som om det vore en stundande jordbävning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback