De har väl sin del i kretsloppet

Det här med flugor, alltså. Jag menar inte de där stora som man ser på flera meters avstånd. Nej, jag menar de där mikroskopiskt små vars livsuppgift tycks vara att kraschlanda på valfri plats på ansiktet. Ögonen, näsan, pannbenet - det är som om ansiktet vore en stor landningsplatta för helikoptrar. "Parkera här" liksom, bara att det är den typ av parkering som får en kuggad på uppkörningen. 

För att komma till poängen: Varje gång jag kommer hem efter cykelturen från jobbet har jag småflugor överallt. Inte bara på tröjan, i håret och övriga delar av kroppen, utan de sitter nämligen till och med innanför tröjan. Innanför sport-behån. Innanför skorna. Alltså jag vet inte, men det är absolut inte på de ställena som jag skulle husera om jag vore en fluga.

Kommentarer
padre

flugor dras till skit, duscha oftare ?

Svar: Man blir som man umgås
scripturient.blogg.se

2014-07-10 @ 11:04:28
Anonym

hahaha buuurrrnnnn på din pappas kommentar :DDDD

Svar: Jag erkänner mig slagen
scripturient.blogg.se

2014-07-10 @ 23:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback