The Great Malin

Det är lördag och jag tänker spendera kvällen med Gatsby som jag förbannat mig över att inte ha sett tidigare, liksom för att återhämta mig. Dagen har faktiskt varit någorlunda hektisk: efter frukost blev jag direkt beordrad att hoppa ur min pyjamas och följa med ut i vida världen (läs: Våxnäs) för att leta efter färg till garderobsdörrarna som efter över ett år äntligen (!!!!) ska inta sin plats på min nuvarande öppna planlösning. Därefter hamnade jag i någon slags koma, då jag la mig i sängen och virade in mig i en filt likt en kokong. Hade egentligen tänkt bege mig ut på en hederlig löptur, men det är alltför sällan jag lyssnar på kroppen när den faktiskt säger nej. Ärligt talat tycker jag att mänskligheten borde anamma degandet mer, istället för att masa sig iväg och träna när kroppen verkligen tar emot. Å andra sidan var det ett ypperligt tillfälle att ta igen mig inför den kommande övningskörningen i mörkret på IKEAs parkering, ty medvetandet kräver närvaro när barn springer iväg likt lösa kor på bete. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback