Nostalgi

Med alla krafter gjorde jag allt i världen för att undvika sätta mig med kemi och matte denna lördag. Det gick så långt att jag började städa rummet för att inse att jag faktiskt har trägolv. Mina manliga gener lämpade av gamla lådor efter en rensning på vinden som därtill behövdes gå igenom. Hittade bland annat en sisådär arton år gammal almanacka när superstjärnan (läs: jag) föddes. Så fanns det såklart en hel del skoluppgifter där jag skriver som en analfabet och ritar som en missförstådd Picasso. Gick igenom en uråldrig mattebok i vilken jag adderade och subtraherade, och om jag minns rätt var det ett väldans sjå att få ihop det. Och se på mig nu, mitt i gymnasiet och försöker beräkna derivatan. Det är tur att man är så omedveten om framtiden när man är liten. Slippa tänka på puberteten, skolan och vad man ska äta.

Kommentarer
padre

HA HA HA HA,riktigt kul skrivet malas,söt på bild oxå he he.

Svar: Får tacka mina släktdrag!
scripturient.blogg.se

2014-01-19 @ 19:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback