Julkänslan infinner sig

Häromdagen sov jag hos Emma och klädde hennes första (plast)gran någonsin med en improviserad stjärna, och nu är gran nummer två på en vecka aklarad. Chokladaskarna är urätna, pepparkakorna är gjorda, snickersrutorna till allas förvåning inte försvunna och alla går runt i ett matkoma som kommer vara i en vecka.
Jag lyckadesn också lägga beslag på denna skönhet eftersom vi har x antal gamar i familjen som norpar dem vid första bästa tillfälle (kan hända att jag var tvungen att ta från andra lagret). Förstår dock inte hypen kring den, finns så mycket godare än den lilla vita tingesten. Mamma fick sig dock en chock när hon tryckte in en hallon-lakrits pralin i munnen som aldrig existerat i asken. Och, såklart, så finns ju inte trillingnöten längre. Besvikelsen, alltså.
Laddar nu upp inför morgondagen då jag tänkte gå upp relativt tidigt för att hinna plugga ordentligt eftersom gran nummer tre ska upp. Och ja, så ska vi ju baka ytterligare fem ton julgodis hemma hos pappa.
 
Mvh rullande-Malin.

Kommentarer
Steffe

Stackars barn, vad du måste stå ut med, ring till Bris.

Svar: Jaa, såhär kan jag ju inte ha det!
scripturient.blogg.se

2014-12-14 @ 10:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback