Att undkomma arbete, och sushi

Fördelar med att ha en blogg är att man kan smita iväg och skriva inlägg när man egentligen ska hjälpa till och göra sallad. Just nu blev Emma ordinerad den uppgiften medan jag ligger i sängen och skriver ett inlägg som tar längre tid än vad det egentligen borde. Hehe. Men till mitt försvar stod jag (nästan) för matlagningen igår när sushi skulle förtäras. Pappa fick testa att rulla för första gången någonsin, och han bokstavligen stod och stampade bredvid mig när jag rullade. Har nog aldrig sett honom så exalterad när det kommer till mat, och det, mina vänner, säger en hel del. 
 
Det har inte varit många knop idag, alltså. Förkylningen har slagit in dörren igen lagomt till helgen och jag låg klubbad i sängen någon timma mitt på dagen. MEN jag åstadkom ytterligare en omgång lussebullar (och åt x antal) innan min fysiska aktivitet sjönk till noll. Mer behöver man inte göra på en dag.

Kommentarer
ellen

shit, den där sushin ser bra ut!

Svar: Hehe tack! Det är faktiskt inte alls svårt, men ser avancerat ut så man tror iallafall att man är en naturbegåvning...
scripturient.blogg.se

2014-12-06 @ 19:23:43
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se
Steffe

Funkade mammas recept?

Svar: Dum fråga, självklart!! Mammas recept misslyckas aldrig!
scripturient.blogg.se

2014-12-06 @ 20:41:04
PADRE

Är nu sushifrälst, tack malin !

Svar: Nöjet på min sida!
scripturient.blogg.se

2014-12-08 @ 08:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback