Dina inte så traditionella kanelbullar

Plötsligt så hände det. Bagartanten inom mig tog över, kavlade upp ärmarna och körde ner händerna i mjölpåsen med bara ett enda mål i sikte:
Bullar. Massvis av bullar. Ett helt Mount Everest av kaneliga mästerverk. Och kardemumma såklart, för vad är bullar utan det?

Nu undrar ni säkert vad det är som ligger ovanpå. Det skulle åtminstone jag göra, för senast jag kollade så var pärlsocker mer pärligt, och inte så, ja, fröigt. Det är nu ni börjar förstå att det här inte är en traditionell kanelbulle.
Det här, mina vänner, är riktiga hälsobullar. Sådana som man kan äta tio av utan att översvämmas av en sockerchock efteråt. Eller varför inte hela satsen? Om man nu har en mage av stål och klarar av jäsningen (jag har testat, men jag är tragiskt nog en lättviktare). Nej, dessa skönheter innehåller alla de där bra ingredienserna som träningsbloggarna är propfulla av. Så tekniskt sett borde ju det här vara någonting man kan leva på.
 
Kanelbullar är trots allt ingenting man unnar sig då och då. Det är en livsnödvändighet (bortsett för glutenintoleranta då).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback