Nedräkning

SItter här i en blå figursydd klänning, en sådan där som sitter som ett smäck så att man inte kan äta någonting i sisådär två dagar i förväg för att inte se ut att ha en ölmage. Självfallet har jag med min laktosintolerans redan tryckt i mig ett par chokladpraliner så det är bara en tidsfråga innan någon tror att jag går runt med en ballong under klänningen. Men det var värt det.
 
Så nu är den här: den sista dagen av år 2013. Lika överhypad som vanligt - någon kommer gråta, någon kommer spy, någon kommer få sin nyårskyss, någon kommer smälla av en raket åt fel håll, någon kommer förstöra ett hus, någon kommer bli kär, någon kommer spela bingolotto. Det är trots allt en helt vanlig dag; när klockan passerar tolv ändras datumet. Precis som vilken dag som helst (bortsett från att halva världen sedan kommer befinna sig på gymmet med hela "nytt år, nytt jag"-stuket). Men jag skall icke vara bitter!
 
Gott nytt år och varannan vatten!

Kommentarer
padre

med det halssmycket verkar du varit rustad för nyårskravall !

2014-01-01 @ 11:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback