Att dricka vatten och göra nytta

Det fanns en tid i livet då jag trodde det var fysiskt omöjligt att dricka två liter vatten varje dag. En liter var att ta i - till och med en halvliter var på gränsen till omöjligt. Jag var en av de där som knappt kunde få i sig ett glas vätska om dagen. Det var en riktig pina en gång under perioden som jag var sjuk, då jag tvingades häva i mig runt fyra liter laxabon - vatten som hade en distinkt smak av salt. Som om jag lapade i mig ett helt saltvattenhav. Men nu sitter jag här och häller stolt i mig mina två liter vatten om dagen, plus några koppar vätskedrivande te.

Efter att ha spenderat hela dagen i lägenheten hos den där jag delar mina gener med (och hejdlöst hällt i mig vatten) ska jag försöka göra lite nytta och laga pannkakor till de inneboende innan vi beger oss iväg för att fira en stackars kvinna som bakats in i vår minst sagt speciella släkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback