Fortfarande upprörd över priserna

Vet ni vad? Jag har varit på valvaka med Håkan Juholt på ambassaden (eller residenset? har fortfarande inte riktigt förstått skillnaden). Nu pratade jag inte direkt med honom men han gick in i min väska, så det är ju alltid något. Och så drack jag vin, åt daim och chips - en riktigt fin kväll, så att säga. Hur många kan säga att de har varit på valvaka med Håkan Juholt i Island, liksom? Annars har jag suttit heeeelt bänkad framför The Handmaid's Tale under den senaste tiden (sedan i måndags, det vill säga) och är nu inne på andra säsongen. Den är så fruktansvärt hemsk men så fruktansvärt spännande så att de neutraliserar varandra. Kan verkligen inte sluta se på det - har det till och med igång medan jag gör mig iordning under morgonen. Det enda negativa är att jag inte kommer ut och träffar folk MEN jag har däremot umgåtts mer med mina kompisar i läggan så jag tänker spontant att det också tar ut varandra.
 
Snart ska jag iväg på middag hos en av mina kompisar (som inte bor i min lägenhet). Jag köpte med lite vin från "Vinboden" påväg hem från universitetet, lill-lördag i all ära, som jag tänkte kunde ha varit trevligt till maten, men det blev mindre trevligt när jag kom in i den lilla boden och desperat letade efter rimliga priser. Det positiva var väl ändå att man kände sig som en finsmakare på jakt efter ett bra vin eftersom prisklasserna var så långt ifrån student-fylla-priserna som man kan hitta på systemet.
 

Kommentarer
Mamma

Allt som inte är hälsosamt är dyrt på Island.
Set som är dåligt är att även det hälsosamma är dyrt...😩

2018-09-12 @ 21:38:23
Steffe

Ibland är det ändå så att vissa saker är värda sitt pris ovavsett vad de kostar👍🤗

2018-09-13 @ 07:28:29
Pdre

Det finns att köpa vin på Island ? Trodde att du hade åkt till världens ände, va bra 👍 Annars finns ju biran, nyttiga vitaminer i den drycken 🍺

2018-09-16 @ 09:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback