Ett löfte om IKEA och Amsterdam

Först och främst, ignorera hårstrået som är med på bilden. Såg det i efterhand och kunde verkligen inte förmå mig att göra om hela processen. Se det som en del av mig, helt enkelt (hehe), från mig till dig. 
 
Jag hade faktiskt tänkt kunna prestera iallafall ett inlägg per dag för att ge en liten inblick i vad som händer här, men har någonstans landat i att det kommer vara omöjligt. Den första tiden i skolan har minst sagt varit hektisk (inte nog med att jag har två kurser vars föreläsningar överlappar en dag i veckan, och jag var självklart överambitiös nog att tänka att det inte skulle bli några problem) och sen har jag försökt vara mer delaktig i studentlivet. Så i torsdags spenderade jag kvällen i studentkällaren, universitetes studentpub, då de hade gratis öl så långt lagret räckte för att fira första numret som släpptes av skolatidningen. Har jag sagt att jag planerar att bli öldrickare här? Är i princip den billigaste alkoholhaltiga dryck man kan få tag på. Håller fortfarande fast vid att öl smakar olika nivåer av knäckebröd.
 
Lyckades även ta mig till IKEA och var extremt besviken över att osten där var svindyr, plus att de inte hade några lock kvar till matlådorna jag var ute efter så jag fick nöja mig med ett par mindre och ett svinargt löfte om att åka dit igen. Och så åt jag köttbullar. Och köpte ljus.
 
Försöker annars bekanta mig mer med de jag bor med - det är så lätt att gå om varandra hela tiden, speciellt när alla pluggar och de andra två jobbar. Har pratat en del med José efter hans återkomst från Amsterdam och vi kom bland annat in på att att han alltid köper te/kaffemuggar från de städer och länder han besöker, varpå jag sa att det hade varit roligt att själv starta en sådan tradition (har tidigare köpt I-love-XXX-tröjor, men de kommer ju inte till större användning än att jag sover i dem. Roligt liksom). Tro på fan om han inte försvinner in på sitt rum och kommer tillbaka med en liten mugg - som han hade köpt extra - och ger till mig! Bara sådär!!, och säger att det kan bli min första. Att jag nu aldrig har varit i Amsterdam är en annan femma, men jag löser det. Måste komma på någonting att ge tillbaka. Köttbullar, kanske? med mos och brunsås? i en matlåda från IKEA utan lock?

Kommentarer
Padre

Först, vart är hårstrået ? Är nog dax för brillor här 😎 Ge honom ett paket med svenska köttbullar, det uppskattar han nog 👍 Ingen hemlängtan här inte ser jag, gött ! Fortsätt ha det bra ! / Padre

Svar: ....Kanske inte är någon idé att nämna vart det är, vi kan säga att det inte existerar hehe. Haha så dyrt som köttbullar är så kanske det hade passat alldeles utmärkt!
scripturient.blogg.se

2018-09-09 @ 09:36:48
mammatillmirakel.blogg.se

Brukar köpa pins från de länder jag besöker. Men blir mest att de ligger och skräpar i en låda tyvärr. :( Muggar hade varit roligt att samla på.

Svar: Det har ju en tendens att bli så... Man borde ändå lägga en extra peng och köpa någonting som man faktiskt kan använda!
scripturient.blogg.se

2018-09-09 @ 10:32:57
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Steffe

Tänk att du är så flexibel så att du till och med kan tänka dig dricka öl🍺🍺// Steffe

Svar: Men eller hur! När det är kris så måste man lösa det på något sätt, liksom...
scripturient.blogg.se

2018-09-10 @ 08:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback