Nära-döden-upplevelse

 
Fantastiskt att man lyckas klämma in fika två dagar i rad (inte särskilt svårt egentligen, speciellt inte när man blir bjuden på den ena). Igår bjöd pappa sina avkommor och idag bjöd jag och Emma mamma på en väldigt försenad mors-dag-fika, då jag befann mig i utlandet och "utforskade gamla kyrkor" när den officiella dagen var. Så nu är jag belåten.
 
Var för övrigt på halkbana under morgonen och halleluja, prisa gud, jag lever. Är numera vettskrämd att köra bil i kraftig nederbörd och kommer förmodligen köra i 30 på motorvägen när Sverige fryser till is. Möjligtvis 20 med hög bromsberedskap. Har nog aldrig varit med om en sådan ångest när däckens friktion försvinner bort i periferin och kontrollen blir ett minne blott. Det var nästan att man kände för att slänga upp armarna i luften, hoppa av livet och planera en framtid transport på endast två ben. Utförde x antal piruetter vid sväng+broms+extremt halt underlag, åkte nästan av vägen och fick lite men för livet. Kan lugnt säga att min Lisebergskvot har blivit full.

Kommentarer
Anna

Men vad säger du? "Lisebergskvoten är full"..??!

Svar: Okej okej, tar tillbaka! Den är inte helt full än...
scripturient.blogg.se

2015-07-10 @ 01:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback