Det här med att få saker gjorda

Jag vet inte hur länge jag har prokrastinerat den här morgonen - låg utslagen i sängen lite väl länge, åt frukost lite väl länge (eller njöt av den, hur man nu väljer att se på saken (jag ser det åtminstone som så)) och så började jag - hör och häpna - städa rummet så att jag numera kan se golvet. Allting för att slippa sätta mig vid datorn och kasta mig på gymnasiearbetet. Nu bloggar jag, till och med. Ännu ett sätt att undvika det oundvikliga.

Jag har fått en sådan dille på att läsa så ni anar inte, det har blivit något av ett störningsmoment. Missförstå mig rätt, jag älskar att läsa. Älskar böcker, älskar ord, älskar känslan av att sitta med nästan i uppslagen och uppleva en helt annan värld. Det är bara det att jag börjar imprioritera så istället för att, typ, plugga som jag egentligen borde, slukar jag böcker som om de vore choklad. Plus det faktum att jag känner mig alldeles deprimerad och tom när jag läst ut en bok, för ärligt talat, vad gör man när boken är slut? Hur går man vidare med livet? Finns det en andra del och varför är den inte i mina händer? Alltså ???? Böcker kommer bli min undergång.

Kommentarer
Cissi

Men då kanske du har kan komma med massa bra boktips?
Jag tycker det är ont om bra böcker nu...

Svar: Det finns ju massor! Femte vågen - skitbra. Ull - skitbra. Game of thrones - skitbra. Och boken som jag ännu inte lyckats hämta mig från: Livet efter dig. Åååh, vill bara gråta när jag tänker på den...
scripturient.blogg.se

2015-01-29 @ 17:31:55
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
PADRE

bara att börja med en ny bok malas !

Svar: Men när alla tar slut, vad gör man då??
scripturient.blogg.se

2015-01-29 @ 20:52:57
PADRE

malas, bokvärlden är oändlig !

Svar: Du har en poäng där!
scripturient.blogg.se

2015-01-31 @ 19:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback