Så mycket bakverk, så lite tid

Vissa dagar är bättre än andra. Speciellt de dagar som innefattar bakverk. Speciellt fettisdagen (som gärna får dryga ut en hel vecka). Dagen i ära gick jag förbi Swenströmskas och inhandlade två surdegssemlor till mig och mamma som blev obefintliga relativt fort. Apropå bakverk - försöker hitta ett någorlunda simpelt recept på en tårta som Emma är ordinerad att producera till min student. Mamma tyckte det vore sportsligt av mig att åtminstone ge henne en chans att provbaka den x antal gånger så att hon inte behöver ha ångest inför den. Emma har ju trots allt historik med brända kladdkakor som inte ens gick sönder när man kastade frisbee med dem.

Kommentarer
PADRE

inga problem malas, emmis kan provbaka för mig, jag kan vara testpilot !

Svar: Låter som en plan! så länge jag också får smaka...
scripturient.blogg.se

2015-02-17 @ 20:08:56
Cissi

Smarrigt!

Svar: Blir ju aldrig fel med en semla!
scripturient.blogg.se

2015-02-19 @ 14:53:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback