Prokrastinering på alla sätt

Har precis avnjutit en pralin från helgens matmässa och pratat lite väl länge med mina kvinnliga gener i telefon för att slippa skriva ett tal tills imorgon (och så är hon rätt trevlig att prata med också). Är så otaggad på talet, alltså - ska prata om mitt namn. Mitt namn. Rätt lätt att skriva om, tänker ni. Men om jag säger att mitt namn är en försvenskad version av Magdalena och betyder kvinna från Magdala, så tror jag det säger en hel del om hur ointressant hela ämnet är. 

Det kan vara så att mitt immunförsvar är påväg rakt ut över ett stup igen, ty jag känner en annalkande förkylning explodera i halspartiet. Kul tyckte jag och gladdes åt att jag skulle slippa löptestet på idrotten idag. Men det var tydligen nästa vecka, så för första gången någonsin hoppas jag att förkylningen håller i sig lite till.

Kommentarer
e

mums!

Svar: Instämmer till 110%!
scripturient.blogg.se

2014-10-01 @ 18:26:22
URL: http://niles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback