Hallå förkylning

(OBS! Varnar för inlägg drypande av pessimism OBS!)

Igår kom världens mest irriterande halsont smygandes. Från att må prima på morgonen till att inte kunna sova på natten pga för stor salivproduktion och att jag rosslade som en kedjerökare. Tack och lov var det bättre idag, men inte tillräckligt för att jag skulle utöva någon större aktivitet än att gå mellan sittbara möbler. Vill verkligen inte bli sjuk nu, är ju sämsta timingen någonsin. Hur bisarrt är det inte att bli förkyld när man ska bege sig till varmare (och betydligt soligare) breddgrader? Det är som att vara förkyld under sommaren. Värdelöst. Nej, jag tänker minsann inte under några omständigheter sitta och häcka i skuggan hela semestern. Bakterierna får frodas bäst de vill i solen så tar jag tag i det problemet när jag kommer hem istället.

Imorgon: Skolfoto. Efter en hel livstid av dåliga porträtt har jag äntligen gett upp hoppet om att fånga ett presentabelt foto av min nuna med filosofin att bilder bedrar och att verkligheten åtminstone är lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback