Varför ska man må bra för

Kära vänner, jag har gjort det igen. Jag har ådragit mig en sådan förkylning så att det känns som om jag sprungit in i en vägg. Och vilken vägg. Näsan rinner, käken värkar, huvudet befinner sig i periferin och jag förlorar lukt- och smaksinnet i rasande fart. Häromdagen vaccinerade jag mig nämligen mot influensan eftersom jag befinner mig i riskzonen. Men så är det ju det här med att man kan få lite bieffekter av vederbörande spruta, och det faktum att jag knaprar immunnedsättande tabletter bidrar inte direkt till att hålla sig frisk. Så ja. Känns jättekul att vaccinet som ska hålla mig frisk istället klubbar mig med ett slagträ.

Annars har jag idag lyckats banka in fysik inför slutprovet samt bakat lussebullar efter att ha slagits för att upprätthålla jultraditionerna. Kan inte säga att de blev fina, men det spelar ingen roll. Allt ska inmundigas. 

Kommentarer
Malin

Fy för förkylningar! Jag börjar bli fri från min nu tror jag (peppar peppar), hoppas du också blir det snart!

Svar: Vad skönt för dig! Förkylningar brukar ju hålla i sig onödigt länge..
scripturient.blogg.se

2014-11-30 @ 17:03:17
URL: http://malinbcn.blogg.se
PADRE

tur att du kom till mig och blev bjuden på lax.
Bra mot förkylning !

Svar: Ja! Känner redan att förkylningen kortats av från tre månader till två!
scripturient.blogg.se

2014-11-30 @ 20:14:24
Steffe

Dina lussebullar som du bakade var de godaste bullarna jag har ätit. De är snart slut, så du får komma hem och baka nya:)

Svar: Men vad bra! vilken tur att mamma kan det där med att göra degar!
scripturient.blogg.se

2014-12-01 @ 08:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback