När ovädret rullar in

Inväntar en invit från min käre vän glutenallergikern. Därunder försöker jag att inte tappa besinningen medan regnet befläcker gatorna utanför fönstret, och hur gör man inte det som bäst om inte bläddra igenom foton från Turkiet? Känns inte som det mest optimala sättet eftersom jag bara känner mig mer deprimerad av att befinna mig i den svenska vintern med snö i form av vatten. Enligt väderleksrapporten kan vi inte vänta oss minusgrader förrän någon gång i mitten av januari - men som den fysikstuderande jag är kan jag mäkta stolt berätta att vädret är ett kaotiskt system, vilket betyder att minsta lilla förändring där uppe bland molnen kan innebära en ny istid.

Okej, det där kanske inte gjorde situationen markant bättre. Men det kan åtminstone bli snö, även om det blir för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback