Throwback thursday

Torsdagen infaller alldeles utmärkt eftersom 1) man kan slänga in en throwback thursday då 2) det inte finns några aktuella bilder att bidra med, liksom 3) att man helt plötsligt har någonting att skriva om. Det pirrar i fingrarna och benen när jag tänker tillbaka på resan till Turkiet jag och mina kvinnor gjorde i slutet av sommaren. Varmt som satan (alltså perfekt klimat för mig som fryser oavsett lager med kläder), klarblått svalkande vatten, fantastiska vyer från komplett öken till Italien-buskar. Så när man sitter här i regn-Sverige, ja, kan ju gissa vilken längtan man får.

Händelserik torsdag: imorse stod jag och gjorde mitt ansikte presentabelt med en hink foundation när jag plötsligt bara stannade upp, blev helt blank i huvudet för en stund, och så tänkte jag sedan nej, ty denna dag var en sådan där då kroppen är fullkomligt ur funktion. Det blev raka vägen tillbaka i liggande ställning, och det är väl mer eller mindre som en sengångare jag har tagit mig fram idag. Mina delade gener kom hem under kvällen och fick sitt hår färgat, så nu är jag ämnad att se på ett serieavsnitt med henne. Imorgon vankas det matteprov och jag är ungefär såhär glad:
 
 
 
(aka ingenting, inte alls glad.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback