Det var ömsesidigt

Det fina med djur är att de inte riktigt bryr sig om hur du ser ut, vem du är eller vad du gör. Du kan ligga i soffan hela dagen med chipspåsar och en gammal tårta bredvid dig och vara hur grisig som helst. Du kan till och med se ut som en grottmänniska som inte duschat på en månad - de kommer alltid att älska dig i vilket fall som helst. Åtminstone så länge du ger dem mat och är generös med kliandet bakom deras öron. 

Nu är det visserligen så att vederbörande katt är försvunnen sedan en tid tillbaka, och denna filuren lyckades nästla sig in och lämna ett svart hål i rymdformat. Vi hade våra duster, Noomsi och jag. Mest uppskattad var jag när det fanns mat i min närhet. Annars ockuperade krabaten hela min säng så att jag fick ligga och trycka mot väggen. Men jag vet inte, det kanske också var en variant av kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback