Krogrunda och mexikansk mat

Vilken helg, hörrni! Och herrejävlar vad jag är uttorkad, det är till den grad att jag börjar må illa av att dricka kaffe pga ingen rimlig vätskemängd a la H2O i kroppen. Tror att det måste ske en drastisk förändring innan hela jag skrumpnar ihop. Och nej, det är inte enbart alkohol som rinner genom ådrorna i denna kropp, för det är nära att jag blir nykterist på den här ön för att inte gå bankrupt.
 
Iallafall, i lördags vankades krogrunda men som slutade med att vi hamnade på samma bar som senast vi var ute (läs: vi har varit ute en gång förut) för att a) vi var på jakt efter barer med happy hour och b) alla slutade så fruktansvärt tidigt och c) de som väl hade gick inte att hitta. Jag menar, vi gick upp och ner för en och samma gata tre-fyra gånger för att hitta en jävla bar som enligt kartan skulle ligga där, men det fanns inte ett enda spår efter den? Och så regnade det. Och blåste. Så stammisbaren fick duga, inte för att det var så illa som det låter - de hade livemusik större delen av kvällen innan det blev nattklubb. Problemet var snarare att det faktiskt blev nattklubb av det hela, för den som inte hade rätt längd riskerade att få en armbåge i huvudet.
 
Spoiler alert: jag hade inte rätt längd.
 
Under söndagen bjöd min lägenhetskompis in till mexikansk middag för att fira en mexikansk högtid och det var så fruktansvärt gott att äntligen få äta protein-protein. Fick nästan en orgasm av att bara se på grytan med pulled chicken, och guacamolen, och nachosen. ALLT. Stackarn slet som ett djur i köket för att göra mat till 14 pers och samtidigt agera värd. Försökte hjälpa till så gott jag kunde men det slutade ofta med att jag stod och såg på samtidigt som jag pimplade vin. Till mitt försvar klarade han sig på egen hand och jag stämde ständigt av med honom om han behövde assistans. Och sen ville jag verkligen sitta och käka nachos.
 
Eftersom mina måndagar är fria från föreläsningar får jag lite extra helg. I bästa fall utnyttjar jag dem till att plugga och bli klar med uppgifter. I värsta fall tar jag sovmorgon och långfrukost framför serier fram till lunch. Och sen är det ju faktiskt dags för lunch. Vips så har halva dagen gått och det enda jag har åstadkommit är förtäring och avverkning av serieavsnitt. Nu är det visserligen så att jag fortfarande inte har förstått vad vi ens har för uppgifter att göra, inte heller vilken teori vi ska läsa. Känner mig så fruktansvärt förvirrad och börjar sakna Karlstad universitet där jag iallafall hade rutiner med klara och tydliga instruktioner över vad som skulle göras. Är jag inte en vuxen och självständig människa som kan ta eget ansvar, tänker ni? HUR kan ni ens påstå någonting sådant? Jag är förolämpad!
 
Åh, nämen ser man på. Nu är det ju lunch!

Kommentarer
Steffe

Klart att du tar ansvar...... gäsp😉

2018-09-18 @ 07:20:14
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Steffe

Klart att du tar ansvar...... gäsp😉

2018-09-18 @ 07:20:34
URL: http://castingnews.blogg.se/
Mamma

Ljuvligt att få riktig mat! Och kaffet är på väg...

2018-09-18 @ 09:41:25
Padre

Är ju underbart att i pubrundan ingår motion, klockrent 👍 Är en vältränad Malin som väntas hem nångång i December 🍹

2018-09-19 @ 10:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback