Blivande student



Första uteserveringen för i år ackompanjerades av att fira att både jag och Emma kommit in på Karlstad universitet. Känns skönt att ha livet planerat framöver, så att man slipper vandra (läs: sova) runt i ovisshet. Fem år för att vara exakt, när jag hunnit bilda rynkor.

Men ärligt, vilken extas. Har inte riktigt hunnit landa i att jag blivit antagen och att jag om fem år kommer vara civilingenjör med allt vad det innebär (och chans att antingen rädda framtiden eller bidra till dess undergång. Hoppas på det förstnämnda). Har nästan lite ångest över att kolla kurslitteraturen då jag helst hade spenderat de kommande utgifterna på andra typer av böcker. Har cirka 30 potentiella böcker i önskelistan som väntar på att klickas hem, men jag har för en gångs skull använt hjärnan och hållt fingrarna i styr. Det enda problemet är att det resulterar i en markant förlängning av önskelistan (och förtunning av plånboken). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback