Första halvåret som gått

Inledde året med en stor fet pizza och badmintonmatch med familjen där vi kvinnor förlorade (men poängen var missvisande - vi hade helt klart bättre spel). Mådda rätt kasst under januari med crohnisen som lekte rövare, vilket resulterade i större blodförluster på vårdcentraler och snabbdejting med läkare. Det snöade också, hör och häpna, och jag och Emma passade på att unna oss en spakväll. Lyckades ordbajsa ihop en inlämning i svenskan (som blev lite sen) och köpte en perfekt bh med råsnygga örhängen (kände mig som i Victorias Secret) som numera består av betydligt färre (plast)kristaller.
Åkte till Stockholm på möbel/ljusmässa med arkitekturen, käkade en hel del pannkakor och våfflor i hopp om att det skulle få crohnisen att sluta hänga med mig hela tiden, och mitt i allting blev Emma en tjugoåring som vi firade med en rejäl chokladtårta. Köpte dessutom dyraste presenten någonsin i form av en klocka från Marc Jacobs (okej pappa och farmor var med och delade på den) och fick således det bästa fotot på Emma någonsin. Ritade en hel del vilket gav resultat när jag åstadkom det bästa i min existens. Den skönheten lämnades över i Emmas händer och om tid var pengar så skulle jag aldrig ha råd att köpa en sådan. Någonsin. Ja, och så publicerades en av mina krönikor. Inte att förglömma så blev jag 18 år, gick på min första krogrunda någonsin där min första flirt var en berusad flintig 35+. Lätt besviken.
Semlorna togs till en helt ny nivå när jag åtnjöt en surdegsskapelse från Swenströmskas - det var regnbågar i hela munnen. Åkte skidor med några vänner där jag tog priset för finast (och flest) vurpor varav den ena innehöll en lift och den andra ett lådhopp. Blev beroende av John Green och läste hans böcker på en och samma gång samtidigt som jag grinade tills vätskebristen slog till. Sedan blev jag förkyld i en evighet, blev bjuden på middag av pappa som fyllde år och hade myskväll med tjejerna då vi drack chardonnay och snackade skit i vanlig ordning. Så föll livet på sned, var på farmors begravning och började omprioritera.
Eftersom jag blivit vuxen på papper var det dags för mig att byta från barnavdelningen till vuxenmedicin med allt det ansvar dett innebär (veta vilka piller man proppar i sig, hur många gram, måste prata med läkare själv). Hade en del krångel med magen igen, men det botades med ny säsong av Game of Thrones. Begav mig ut på min andra krogrunda någonsin, och bakisdagen blev en bakardag med tillverkning samt smakning av potentiella bröllopstårtor. Fick veta att cashewnötter inte är nötter utan i sälva verket frön (jag vet, skitkonstigt). Rullade sushi för första gången och var på möhippa där vi dansade poledance, spelade in en singel, badade bubbelpool och dansade.
Pappa köpte ny grill och varje måltid blev således grillad. Publicerade en ny krönika om hur jag cyklade in i en vägg, hade en hel del skolångest innan sommarlovet och pessimismen sken genom många blogginlägg (ber om ursäkt). Var på bröllop på ute på vischan, åt bröllopstårta tre dagar i streck och snorade i flera veckor. Jag och Emma bjöd mamma på en hejdundrande mors dag-picknick i stadsträdgården med skumpa. Skrev slutprov i kemi, läste ännu mer John Green, drack litervis med kaffe och te. Avslutade månaden med att rengöra mossiga utemöbler en hel eftermiddag. Gratis.
Spelade krocket och grillade, firade Maja som tog studenten och träffade långväga släkt (och åt en hel del fika, inte mig emot). Midsommar avverkades med tjejerna och ett halvhjärtat mästerskap i kubb. Bakade ett lass hurtbullar som fick följa med mig och pappa på en utflykt till Borgvik, där vi såg utställningen A child is born och strosade runt i naturen med x antal fikapauser. Plockade (förtärde) jordgubbar på Ängebäck enligt tradition, vilket gick bättre det här året eftersom vi inte fastnade mitt i ett åskoväder. Farmor och farfars hus såldes, och så fick jag tummen ur och ordnade en digital portfolio för mina bilder.

Kommentarer
Steffe

Vilken bra sammanfattning du fick till Malin av den första delen av 2014, jag väntar med spänning på att få läsa om den senare delen av året.😱

Svar: Tack! Det borde du, blir ju en massa båtar!
scripturient.blogg.se

2015-01-07 @ 18:34:42
PADRE

underbara bilder som du har tagit malas och även det som du har skrivit !Första delen av året har verkligen varit upp o ner. Men man får ta lärdom av bägge delar, thats life!

Svar: Tack så mycket! Varför ska det vara lätt när det kan vara svårt? Det måste ju regna ibland!
scripturient.blogg.se

2015-01-07 @ 21:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback