Åldern sätter sina spår

När jag var yngre kunde jag nästan håna de som lyssnade på radioprogram. Musiken kunde jag förstå, men absolut inte hela poängen med att lyssna på de faktiska samtalen däremellan. Och nu har jag hamnat där själv. Får nästan krupp när musiken avbryter radiopratarna istället för tvärtom. Är det så när man har passerat myndig ålder? Som om all vuxenhet bara slår ned i huvudet likt en meteor och så sitter man där och dricker kaffe, lyssnar på radiopratare, pratar om det gamla goda 90-talet och insuper en rejäl åldersnoja.

Inte nog med det så har träningsvärken exploderat i kroppen nedanför midjan och jag har gått runt med ledproblem hela dagen - som den gamling jag tycks transformera till. Tvingades dessutom gå hem från jobbet, där jag tidigare ränt upp- och nedför trappor hela morgonen. När jag kom hem fick jag i stort sett göra sälen för att lägga mig ned i soffan. Och vi ska inte ens tala om att sätta sig på toaletten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback