Ingen tid för förströelse

 
Förstår verkligen inte hur min kropp fungerar - 7.00 slog jag upp ögonen och kunde inte under några som helst omständigheter somna om. På en lördag. Är jag på riktigt? Var till och med uppe på benen innan den äldre generationen i huset. Men jag är inte bitter, har ju nästan en extra dag framför mig nu. 

Nu undrar ni säkert vad denna artonåring hade för sig igår under fredagskvällen. Hon städade rummet, blev uppbokad som bröllopsfotograf och desserthanterare för 40+ pers. En helt vanlig fredag, alltså. Och idag vankas det tömning av plånboken på stan samt premiärsmakning av frozen yoghurt. Taggad till tusen när jag sitter här med en värmekudde på magen efter obehindrade kramper. Men skam den som ger sig!

Kommentarer
padre

lugn malas, ögon öppnna 6.00, dammsög 7.30!
Sunt, nääääää !

Svar: Då vet jag vart det kommer ifrån!
scripturient.blogg.se

2014-03-15 @ 18:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback