Bra helg


När familjen Fridh har helg, då jäklar är det helg. Det är grillning, pappas berömda hamburgare med hans nya kärlek till sötpotatis (vi MÅSTE ha sötpotatis till. JAG vill ha sötpotatis till, så nu får ni fixa det i vilket fall som helst) och förtäring utomhus om vädret tillåter.
Men inte att förglömma de blodiga mästerskapen som följer. Det är svettiga armhålor och glåpord, svordomar och tårar, småätande av rester och slukande av chipspåsar.

Pappa visade förvånadsvärd skicklighet i krocket som Emma starkt försökte utmana, medan jag befann mig någonstans längst ned på listan av möjliga vinnare och mer eller mindre var kvar vid tredje hålet (??) när resterande var påväg tillbaka. 

Å andra sidan kunde jag skatta mig lycklig med att ha den mest förtjusande positionen när det var min tur att slå, liksom inte utgjorde något större hot gentemot de andra och lugnt kunde agera Schweiz mitt i blodutgjutelsen.
Och idag hade vi dessutom mästerskap i minigolf som vi inte behöver diskutera.

Kommentarer
leavanny.blogg.se

Gott!

Svar: Ja verkligen!
scripturient.blogg.se

2014-06-02 @ 14:41:27
URL: http://leavanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback