Matkoma

Igår kom pappa med den briljanta idén att vi skulle bege oss till bryggan för kvällens utfodring, nch när det kommer till mat tackar man ju inte direkt nej (speciellt när man inte ens behöver betala (jag betalar med kärlek och kramar till plånboken)). Solen stekte, luften fylldes av gitarrspel (och av småflugor, så det var nästan perfekt).
Sedan att jag var så hungrig att jag glömde fota min mat, det är en annan sak. Pappas tallrik fick agera modell för kvällen. Vi kom annars underfund med att man skulle införa fenomenet att fota tallriken efter man ätit klart, för att skapa lite nya trender. "Det här åt jag" blir ju mer konkret eftersom man faktiskt redan ätit upp det, så att säga.

Efter en tids matsmältning tyckte jag och pappa att det fick plats lite till (även om vi (åtminstone jag) hade en lätt förhöjd puls av inkommande matkoma, men varför sluta när man redan är igång, liksom), och efter flera förfrågningar av servitören var efterrätten ett faktum. Emma satt fint bredvid och drunknade redan i sin matkoma. Men hon lyckades ändå pressa ned det absolut sista från våra kakelplattor. Nytänkande servering, för övrigt.
Och så var det tomt.

Kommentarer
padre

tyckte oxå att det var en bra ide med kakelplattor,har tagit ned några från badrummet för att testa!

Svar: Jaha så det var därför det var en massa hål i badrummet...
scripturient.blogg.se

2014-07-10 @ 12:21:10
ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt! :)

Svar: Det kan jag garantera att det var!
scripturient.blogg.se

2014-07-10 @ 14:37:31
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback