Ännu ett exemplar

Häromdagen var jag på en gigantisk loppis. Kände mig lätt besviken på innehållet (mest för att sådant jag ville ha inte verkade existera), tills jag per automatik stannade framför en stor låda med böcker och bokstavligen dök ned i den med näsan före. Så hittade jag Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, fick berättat för mig att lådans innehåll kostade tio riksdaler styck, tryckte en guldpeng i en främlings händer och blev stolt ägare av ännu en bok. Och det är väl lite av en standard att jag alltid lyckas samla på mig böcker vart jag än går. Har ett tiotal olästa böcker i min ägo vars antal växer stadigt. Det är någonting visst med att läsa ut en bok och alltid veta att det finns mer att läsa. Lite som när man tror att man ätit upp all choklad, och sen märker att det finns mer. Alltså den känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback