Jullov och vitaminer

Under gårdagen firade jag in jullovet genom att trängas bland halva Karlstad på jakt efter de sista julklapparna. Jag var bombsäker på att det skulle vara relativt lugnt - jag var ju ändå där vid halv tolv. Hade en aning fel där, alltså. Dessutom hade jag inte fått i mig mer än en frukost hemmavid samt skolans tallriksmodell bestående av chokladboll och blaskig festis, så det var en lätt irriterad Malin som pressade sig fram mellan påsar och kroppar. Men skam den som ger sig, ty jag är klar med alla planerade inköp. Nu är det bara impulsköpen kvar.

Inledde morgonen med färskpressad juice i och med att pappa köpt hem ett helt nät med skönheterna inför julbaket när jag bara behövde en. Tänkte maxa kroppens vitaminintag idag med alla bokstäver, och ta en dos d-vitamin så fort jag lyckats flytta min bakdel från soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback