En hycklare

Det här med att skjuta på grejer till sämre väder håller nog inte - har hört rykten om att det blir solsken, glitter och regnbågar resten av veckan. Lika bra att ta det nu medan det blåser en smärre orkan utanför dörren. Appropå ingenting har jag en bekännelse att göra: jag är en hycklare. Vet inte hur länge jag har gått runt med fem kilo kläder och längtat efter värmen, bara för att när den väl kommer förkasta den för att önska regn och rusk. Mestadels beror det på att man då har en anledning till att inte göra någonting annat än pilla navelludd och se på fem seriesäsonger. Håll med mig när jag säger att man får en liten lätt ångest av att sitta inne när solen skiner och fåglarna kvittrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback