Det ska kännas att man lever

Är så utslagen att jag halv nio nästan funderade på att sova. Så tidigt har jag inte gått i ide sedan Bolibompa-tiden. Men det är ändå förståeligt - genomled ett tabatapass med mamma under eftermiddagen och kunde nätt och jämt stå upp på benen. Självklart var jag tvungen att kompensera kaloriförbränningen med att slaviskt baka tårtbottnar och sleva i mig halva smeten, då det vankas tårtprovning under helgen. Dessutom fungerade det som en perfekt ångestdämpare då jag lär tvingas punga ut över tusenlappen innan månaden är slut. Och så är det prov. Och inlämningar. Och en krönika. Och jobbsökande. Och allt annat sådant där man hellre byter ut mot att pilla navelludd. Tack och lov fyller damen till vänster på bilden år till helgen, så det bjuds på middag följt av min andra krogrunda någonsin för att inviga tusenlappen med pompa och ståt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback